Mgr. Lucia Mohlerová
K dispozícii:
Pondelok
Streda
Štvrtok
Konzultácie pre rodičov: každý pondelok od 13:30 do 15:00 alebo
individuálne po dohode.
Náplňou práce špeciálneho pedagóga je:
- poznávanie osobností žiakov z hľadiska osobnostného,
kognitívneho, emocionálneho a sociálneho vývinu, osobitnú
pozornosť venuje žiakom s problémami v učení, žiakom s poruchami
správania, tým, ktorí sa nachádzajú v krízových životných
situáciách, nadaným a talentovaným žiakom
- navrhovanie výchovné a vzdelávacie prístupy a účasť na ich
plnení
- podieľanie sa na procese integrácie žiakov so špecifickými
poruchami učenia, aktivity alebo správania
- spolupráca pri vytváraní, aplikácii a dodržiavaní
individuálnych výchovno- vzdelávacích plánov pre integrovaných
žiakov
- podieľanie sa na profesijnej orientácii a na poradenstve pre
voľbu povolania a na rozvoji osobnosti a medziľudských vzťahov
- poskytovanie zákonným zástupcom konzultácie a informácie a
spolupráca s nimi pri výchove a vzdelávaní žiakov a pri voľbe
ich povolania
- poskytovanie poradenských služieb pedagógom v oblasti
duševného vývinu žiakov
- navrhovanie foriem a metód prekonávania psychickej záťaže
vyplývajúce z pedagogického procesu
- podieľanie sa na výbere žiakov do rôznych foriem
špecializovaného vzdelávania a na ich zaraďovaní a preraďovaní
do špeciálnych škôl
Na špeciálneho pedagóga sa môžete obrátiť:
- pri riešení porúch žiakov v správaní (hyperaktivita,
impulzivita, agresivita, šikanovanie, pasivita, strach,
tréma, úzkostnosť a iné)
- pri riešení porúch žiakov v učení (neprospievanie,
učenie sa pod svoje možnosti, práca s dyslektikmi,
dysgrafikmi a i.)
- pri riešení problémov sociálnych vzťahov žiakov v
triede, žiakov odmietaných triedou, obete šikanované
agresormi apod.
- pri pomoci deťom integrovaným v triedach s poruchami
učenia a správania a pri príprave individuálneho
vzdelávacieho programu
- pri vzniknutej kríze a realizácii krízovej intervencie
- pri používaní rozvíjajúcich a preventívnych programov so
žiakmi (program rozvoja tolerancie proti rasizmu, program
efektívneho riešenia konfliktov v škole, program rozvoja
sociálnych zručností žiakov)
- pri prednáškovej a osvetovej práci pre učiteľov –
psychologické prednášky k aktuálnym problémom školy
- pri spolupráci s rodičmi žiakov a pri zlepšovaní ich
výchovných prístupov
- pri kooperácii škola a rodina
- pri sledovaní úrovne poznávacieho vývinu žiakov, jeho
všeobecných a špeciálnych intelektových schopností a
osobnostných vlastností, postojov, motivácie, záujmov
|