Školská špeciálna pedagogička: Mgr. Lucia Mohlerová
Telefonický kontakt: 043/4306836
K dispozícii denne od 7.15 do 13.15
Utorok: 7.15 do 15.00
Konzultácie je potrebné dohodnúť vopred telefonicky, prostredníctvom správy cez edupage alebo osobne. Po vzájomnej dohode konzultácia možná aj v inom čase.
Úlohou školskej špeciálnej pedagogičky je realizovať odbornú činnosť v takom rozsahu, ktorý súvisí s výchovno-vzdelávacími potrebami dieťaťa/žiaka. Spolupracuje s pedagogickými zamestnancami školy, zabezpečuje im metodickú podporu a poradenstvo pri práci s dieťaťom/žiakom. Realizuje odborné činnosti smerom k deťom/žiakom a ich zákonným zástupcom. Koordinuje činnosti pedagogických asistentov. Pracuje multidisciplinárne a prepája školu so zariadeniami poradenstva a prevencie a subjektami z iných rezortov (lekár, klinický psychológ, sociálny pracovník, kurátor a pod.).
Hlavné činnosti školskej špeciálnej pedagogičky sú:
- diagnostická činnosť (orientačná špeciálno-pedagogická diagnostika)
- krízová intervencia (bezodkladný zásah k dieťaťu/žiakovi, resp. kolektívu, ktorý sa ocitol v ohrození, traume alebo krízovej situácii)
- preventívna činnosť (prevencia porúch učenia, porúch správania, úspešná adaptácia žiakov)
- reedukačná činnosť (zmiernenie, kompenzácia, eliminácia prekážok vo vzdelávaní a v správaní)
- intervenčná činnosť (terapeutické postupy so zámerom pôsobiť na osobnosť dieťaťa/žiaka v zmysle podpory rozvoja jeho duševného zdravia)
Cieľovou skupinou sú deti/žiaci so zvýšenými nárokmi na podporu, ktoré môžu byť aj prechodného charakteru vrátane detí/žiakov s diagnostikovanými špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Podporu žiakom poskytuje individuálne alebo skupinovo v školskom prostredí. Hlavnú časť priamej činnosti s deťmi/žiakmi orientuje predovšetkým na žiakov, ktorí sú ohrození zlyhávaním vo vzdelávacom procese a so žiakmi prvého stupňa, ktorí majú diagnostikované špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby. Cieľom činností pri práci so žiakmi 1. stupňa je kompenzácia poruchy, rozvíjanie a zlepšovanie úrovne narušených funkcií alebo nevyvinutých funkcií tak, aby sa vytvorili potrebné schopnosti na zvládanie nárokov 2. stupňa. Žiaci 2. stupňa sú pravidelne monitorovaní špeciálnou pedagogičkou a cvičenia sú realizované skupinovo, zamerané predovšetkým na osvojovanie stratégií učenia. Frekvencie cvičení už nie sú tak časté ako u žiakov 1. stupňa (pokiaľ sa nejedná o zlyhávanie žiaka).
Školská špeciálna pedagogička je tiež súčasťou školského podporného týmu. Pravidelne absolvuje odborné vzdelávania a semináre, ktoré sú nevyhnutné pre efektívnu prácu. Sleduje zmeny v legislatíve a implementuje ich do vzdelávacieho procesu. Denne spolupracuje s vyučujúcimi a realizuje pre nich školenia, ktoré vedú k efektívnej práci a inkluzívnemu vzdelávaniu v škole.